We Glamping! Naast het selecteren en delen van de mooiste, uniekste en bijzonderste kampeerervaringen met de wereld, ontdekken we zelf natuurlijk ook het liefst one-of-a-kind glamping accommodaties. Als we niet het internet afspeuren naar bestemmingen om aan de Glampings collectie toe te voegen, zijn we vaak in één van onze vele safaritenten, yurts of lodges te vinden. Bij Glampings vinden we het namelijk belangrijk om de accommodaties die we aanbieden ook zelf te ervaren. Zodat het voorwerk al is gedaan en jij 100% van je vakantie kunt genieten. En hoe kan dat beter dan met een kijkje achter de schermen? Vandaag nemen we je mee met ons bezoek bij Casa Capritxu, vlakbij Es Canar op Ibiza, Spanje.

Wie, wat, waar?

Casa Capritxu ligt op nog geen 500 meter rijden van Es Canar, een gezellige badplaats op zo'n 25 minuten afstand van de luchthaven vlakbij Ibiza Stad (Eivissa). Es Canar is een kleine toeristische plaats direct aan het strand met een aantal mooie, gezellige eettentjes, maar is vooral bekend vanwege de hippiemarkt. Op de hippiemarkt ‘Punta Arabi ‘ kun je iedere woensdag terecht (in april t/m okt) voor chille muziek, leuke hebbedingetjes (sieraden, tassen, souvenirs, etc.) en een hapje en een drankje.

Ibiza: party-eiland of relax-paradijs?
Ibiza is misschien wel mijn meest verrassende ontdekking sinds jaren en dat is bijzonder aangezien het niet bepaald een onbekend eiland is. Daarnaast ben ik een liefhebber van Spaanse bestemmingen, maar op de één of andere manier trok Ibiza mij nooit genoeg om een ticket te boeken. In mijn ogen was het een party-eiland voor de jetset, waar Engelse toeristen zich in grote getalen verzamelen rondom het strand met de nodige alcoholische versnaperingen. Niets voor mij dus, dacht ik.

Van de 30'ers uit mijn omgeving hoorde ik de afgelopen jaren echter niets dan goeds over Ibiza. Ze kwamen terug met de mooiste foto’s van leuke sfeervolle dorpjes, witte stranden aan helderblauw water, leuke eettentjes, adembenemende uitzichten en prachtige zonsondergangen. Misschien moest ik het dus toch maar eens met mijn eigen ogen gaan ontdekken. Toen ik recent Casa Capritxu tegenkwam in mijn zoektocht naar leuke, nieuwe glamping bestemmingen, heb ik toch maar een ticket naar Ibiza geboekt.

Glamping op Ibiza
Casa Capritxu, een finca gebouwd in de bekende Ibichenko stijl, wordt gerund door de Nederlandse eigenaren Patricia en Evert. Ze hebben een waar paradijs gecreëerd van 8000 vierkante meter, dat vol staat met dennenbomen en palmbomen. Het prachtige zwembad, dat een mooi contrast vormt met de witte muren van de finca, wordt omringd door een Balinese tuin en fijne loungebedden. Verderop in de tuin, verscholen op een schaduwrijke plek, vind je twee unieke bedoeïnententen.Glamping op IbizaCasa Capritxu

Het terras voor de tent oogt uitnodigend met leuke accessoires en een heerlijke schommelstoel. Bij het openen van het tentdoek valt het oog gelijk op de decoratieve stierenschedel die boven de keuken hangt. Links en rechts van de keuken vind je de slaapvertrekken met aan één kant een queensize bed en aan de andere kant een vertrek met twee eenpersoonsbedden. Achter de keuken vind je een badkamer met een regendouche, die door de functionele indeling van de tent via twee kanten bereikt kan worden. Hierdoor kunnen beide slaapvertrekken gebruik maken van de badkamer en zorgt de afscheiding ervoor dat je relatief weinig last van elkaar hebt (bijvoorbeeld als je er met 2 stelletjes verblijft of de kinderen in de andere kamer slapen).

Omdat we in het donker arriveerden bij Es Canar was de poort van Casa Capritxu vanaf de zandweg lastig te vinden. Dit lag overigens meer aan onze navigatieskills, dan aan de uitleg die was meegeleverd. Door deze late aankomst hadden we nog geen goede indruk van de locatie. Echter was de ontvangst op dit late tijdstip meer dan hartelijk. We hadden nog niet gegeten, dus waren erg blij met het welkomspakket dat op ons lag te wachten. Na de nodige snacks en het eerste wijntje zijn we een hapje gaan eten bij het dichtstbijzijnde tapas restaurant. Daarna gingen we vroeg naar bed.

De bedden sliepen fantastisch en het was heerlijk wakker worden met de wind die de tentdoeken liet bewegen. Door de zonnestralen die door het raam in het tentdoek schenen kwam dat nostalgische campinggevoel weer naar boven. Na het openen van het tentdoek viel ons de rust die de palm- en dennenbomen om ons heen uitstraalden pas op. In de omgeving was er nauwelijks een geluid te horen, behalve van de windgong die aan onze tent hing. Het verhoogde terras aan de voorkant van de tent was een uitstekende plek voor onze eerste kop koffie. De vakantie was begonnen.Glamping op IbizaDe bedoeïnentent BedoeïententHet terrasDe inrichtingVerhoogd terras bij de tentHet terras van de bedoeïnentent met heerlijke hangstoel

Doordat de andere gasten in de ochtend allemaal vertrokken waren, hadden we dit kleine paradijsje de hele dag voor onszelf. Met uitzondering voor de noodzakelijke boodschappen zijn we overdag niet meer bij het zwembad en de loungebedden vandaan gekomen. Wat een heerlijk plek!

Vanaf Casa Capritxu zijn er eindeloos veel leuke dagtripjes te maken. Wij kozen ervoor om naar de hippiemarkt Las Dalias te gaan (dit omdat de hippiemarkt in Es Canar alleen op woensdag te bezoeken is). De sfeer was goed, echter was het er erg druk vanwege de hordes toeristen die er - net als wij - op afkwamen. Verder brachten we een bezoek aan de prachtig gelegen Amante Beach Club, een absolute aanrader om een dag te zonnen of om heerlijk te lunchen of te dineren. Het uitzicht is prachtig en de gerechten zijn subliem!

Amante Beach ClubAmante Beach Club

Ibiza Stad
Vanuit Es Canar is een bezoek aan Ibiza Stad (Eivissa) goed te doen (ongeveer 40 min) en zeker de moeite waard. De stad is in 1999 door UNESCO tot Werelderfgoed verklaard en kent de historische binnenstad Dalt Villa (letterlijk 'boven stad') als hoogtepunt.

We hadden het geluk dat tijdens ons verblijf Fiesta Medieval (11 t/m 14 mei) werd georganiseerd. Eenmaal door de stadspoorten van Dalt Villa leek je terug in de tijd te gaan. De straten waren geheel in middeleeuwse stijl gebracht met vlaggen, ontelbare eetkraampjes, marktkramen en middeleeuwse figuren die op verschillende plekken op straat acts opvoerden. Door de geweldige sfeer vergeet je bijna dat het een flinke klim naar boven is, maar het is absoluut de moeite waard. Als beloning stond ons een geweldig uitzicht over de haven van Ibiza Stad te wachten. Ook troffen we meerdere open grilplaten aan, waarop grillmasters prachtige stukken rib aan het bakken waren. Een uitstekende plek om uit te rusten met een drankje.

Wat mij betreft heeft Ibiza alle verwachtigen overtroffen en is Casa Capritxu een echte aanrader voor de glamping liefhebber. Combineer je verblijf met een huurauto en je geeft jezelf de vrijheid om Ibiza op een leuke manier goed te leren kennen.
Fiesta Medieval IbizaVers fruit bij Fiesta MedievalFiesta Medieval IbizaVersierde straten in Ibiza Stad Restaurant in het oude gedeelte van Ibiza StadGezellige restaurantjes in Ibiza StadUitzicht over Ibiza Stad Uitzicht vanaf Dalt Vila

Wat waren we kwijt voor 5 dagen Ibiza o.b.v. 2 personen?

• Verblijf (2 nachten Casa Capritxu & 3 nachten Zodiac Apartments in Es Canar) €675
  • Huurauto via Thrifty €125
  • Vliegtickets (incl. ruimbagage) via Transavia €332

Totaal: €1132 ( € 566 p.p.)

Boek je verblijf bij Casa Capritxu hier.