22 september 2017

We ❤️ Glamping! Naast het selecteren en delen van de mooiste, meest unieke en bijzondere kampeerervaringen met de wereld, ontdekken we zelf natuurlijk ook het liefst one-of-a-kind glamping accommodaties. Als we niet het internet afspeuren naar bestemmingen om aan de Glampings collectie toe te voegen, zijn we vaak in één onze vele safaritenten, yurts of lodges te vinden. Bij Glampings vinden we het namelijk belangrijk om de accommodaties die we aanbieden ook zelf te ervaren. Zodat het voorwerk al is gedaan en jij 100% van je vakantie kunt genieten. En hoe kan dat beter dan met een kijkje achter de schermen? Vandaag nemen we je mee met ons bezoek aan Buitenplaats Beekhuizen op de Veluwezoom, een glamping locatie met bijzondere lodgetenten en Pods.

Wie, wat, waar?
Buitenplaats Beekhuizen ligt op een prachtig gedeelte van het Nationaal park Veluwezoom (de Posbank) tussen de glooiende heuvels en dichtbegroeide bossen vlakbij Arnhem, Burgers Zoo en Nationaal Park de Hoge Veluwe.

Kom je via Rozendaal bij Buitenplaats Beekhuizen aan dan wordt je verrast door het imposante Kasteel Rosendael, gevolgd door een schitterende kronkelende weg door de bossen met als hoogtepunt een laan van sierlijke bomen die een dak vormen boven de weg.

Aangekomen op de bestemming komt de frisse dennengeur ons tegemoet en valt ons oog op en het grote veld waarop een speeltuin, kabelbaan en het pop-up restaurant Woodz is te vinden. Het restaurant is eigenlijk een omgebouwde ‘container’, waarmee een sfeervolle hippe plek is gecreëerd met buitenterras en een overkapping, gemaakt van een tentdoek en versierd met gekleurde lampjes. Pop-up restaurant - Woodz - Buitenplaats BeekhuizenIets verderop mochten we ons melden bij de receptie. Hier wordt gelijk duidelijk dat dit glamping concept goed is uitgewerkt. We mochten plaatsnemen aan de houten tafel, vanwaar de gastvrouw ons uitleg gaf over onze lodgetent, de uitjes in de omgeving en eventuele vragen beantwoordde over ons verblijf. Het inchecken geeft het gevoel van een luxe hotel in plaats van een receptie op een camping. Een goede binnenkomer! Voor ons verblijf was de Wellness Lodgetent gereserveerd, te vinden op het achterste veld en voorzien van een luxe regendouche en hottub.

Bij het oprijden naar de lodgetent kom je langs het andere veld waarop de eye-catcher is te vinden van Buitenplaats Beekhuizen: een knaloranje houtgestookte Dutchtub. Onze weg wordt vervolgd via een kleine heuvel waarna we het terrein bereiken van onze eigen lodgetent. De mini-vakantie kan beginnen!

Onze kampeerervaring
Als eerste valt de prachtige ligging op van de Wellness Lodgetent, met vrij uitzicht over het bos. De hottub aan de zijkant van de lodgetent oogt klein (in vergelijking met de opvallende oranje Dutchtub) maar is perfect voor 2 personen. De inrichting van de lodgetent is voorzien van steigerhouten meubels, een keuken met koelkast, koffie-apparaat en 4 kookpitten, een ruime en luxe badkamer met douchecabine en toilet, één slaapkamer met een 2-persoonsbed en één met twee 1-persoonsbedden. De ruimtes worden gescheiden door schuifdeuren.
De lodgetent oogt zeer sfeervol.

Het terras voor de lodgetent is ruim en beschikt over een loungebank (die op te delen is in 3 afzonderlijke stoelen) en een schommelstoel. Voor het terras is er de mogelijkheid voor het maken van een kampvuur. Bij de receptie kregen we gelijk een tas met brandhout mee, het duurde hierdoor niet lang voordat we ons eerste vuurtje hadden branden. We hebben hierdoor tot laat buiten kunnen zitten. Kampvuur in de avond - Buitenplaats Beekhuizen We boften overdag enorm met het weer, echter koelde het flink af in de nacht. De locatie speelt hier goed op in door de aanwezigheid van een verwarming en dikke comfortabele dekens. Ons goede voornemen om vroeg op te staan voor een wandeling ,en hiermee de kans op het spotten van wild (zwijnen, hertjes en konijnen worden hier regelmatig gespot) te vergroten, mislukte door de aangename temperatuur van de tent. De volgende dag beloofden we een nieuwe poging te wagen.

In de middag hebben we de omgeving ontdekt tijdens een herfstwandeling, gevolgd door een bezoek aan het pop-up restaurant Woodz. Wat ons opviel was dat het behoorlijk druk was met dagjesmensen, maar ook op de locatie zelf was de bezetting goed met diverse mensen: families, groepen jongeren maar ook gezinnetjes. Overal zagen we activiteit met spelende kinderen, kampvuurtjes en wandelaars of fietsers.

’s Avonds hebben we genoten van de hottub, een bijzonder ervaring met het zicht op het kampvuur bij de tent en een heldere sterrenhemel. In Nederland één van de zeldzame plekken waar de sterrenhemel zo goed is waar te nemen.

Ons oordeel
Buitenplaats Beekhuizen is een echte aanrader voor de liefhebbers van natuur en buitenactiviteiten. De locatie vormt een uitstekende uitvalbasis voor wandelingen, fietsroutes of het bezoeken van Burgers Zoo, Kasteel Rosendael of de winkelstad Arnhem. Ook in het naseizoen of de herfstvakantie zijn de lodgetenten geschikt voor een verblijf, mede door de goede voorzieningen (zoals de verwarming) in de lodgetent. De mogelijkheid om je eigen kampvuur te maken versterkt het echte avontuurlijke 'outdoor' gevoel: de sfeer en warmte zorgt ervoor dat de gasten tot laat buiten genieten van goede gesprekken en een drankje.

Tip! Voor de gastronomische liefhebbers is er in de buurt de Hunting Lodge te vinden, een prachtig restaurant met een hoogwaardige Franse keuken.

Wat kost een verblijf?
De vanaf prijs (laagseizoen) gebaseerd op de Wellness Lodgetent (geschikt voor max. 4 personen) met 2 personen bedraagt € 305,- inclusief eindschoonmaak, bed- en badlinnen en toeristenbelasting..

Benieuwd naar het interieur van deze unieke Lodgetenten?
Ontdek meer over Buitenplaats Beekhuizen via https://glampings.nl/buitenplaats-beekhuizen.

Herfst - Buitenplaats BeekhuizenOverzicht - Buitenplaats BeekhuizenHerfstwandeling - Buitenplaats BeekhuizenNatuur - Buitenplaats BeekhuizenOverzicht - Buitenplaats BeekhuizenDutch-tub - Buitenplaats BeekhuizenPod - Buitenplaats BeekhuizenKampvuur - Buitenplaats BeekhuizenBuitenplaats Beekhuizen