10 juli 2020

We ❤ Glamping! Naast het selecteren en delen van de mooiste, uniekste en bijzonderste kampeerervaringen met de wereld, ontdekken we zelf natuurlijk ook het liefst one-of-a-kind glamping accommodaties. Als we niet het internet afspeuren naar bestemmingen om aan de Glampings collectie toe te voegen, zijn we vaak in één onze vele safaritenten, yurts of lodges te vinden. Bij Glampings vinden we het namelijk belangrijk om de accommodaties die we aanbieden ook zelf te ervaren. Zodat het voorwerk al is gedaan en jij 100% van je vakantie kunt genieten. En hoe kan dat beter dan met een kijkje achter de schermen? Vandaag nemen we je mee naar de pop-up glamping Laguna Beach!

Wie, wat, waar?

Laguna Beach is een pop-up glamping in Noord-Holland, gelegen dichtbij het strand in het plaatsje Schoorl. De glamping is ontstaan uit een spontane samenwerking tussen (lokale) ondernemers uit de activiteiten-, cultuur- en horeca branche. Een creatief concept ontstaan in de huidige coronatijd. Naast dat Laguna Beach een pop-up glamping is, is het tevens een surfdorp! Je kunt er verschillende watersporten beoefenen en natuurlijk (leren) surfen. Begin juli is de glamping geopend en wij mochten er de eerste week een nachtje slapen in een luxe glamping tent: de family bell tent.

Schoorl is een gezellig dorp in Noord-Holland, vlakbij de kust en bij verschillende mooie strandplaatsen. Vanaf het terrein van de glamping loop je in nog geen 10 minuten naar het strand, via een mooie groene route door de duinen en met een prachtig uitzicht op de hoogste punten. Bij het basecamp op het strand bij de lagune vind je Paviljoen Laguna beach. Hier kun je douchen, omkleden en chillen in lekkere ligstoelen. Ook is dit de uitvalsbasis voor onderdelen uit het het volle programma. Boek je een vakantie bij Laguna Beach? Dan zijn alle activiteiten inclusief. Je kunt gaan suppen, surfen, of sporten op het strand en er worden verschillende leuke dingen georganiseerd. Een heerlijke bestemming voor een strandvakantie in eigen land dus!

Onze Kampeerervaring

Na zo’n twee uur rijden (vanaf Nijmegen) gaan we van de snelweg af en rijden we door het mooie polderlandschap van Noord-Holland, na een klein stukje zien we het bordje ‘Welkom in Schoorl’ en arriveren we bij Laguna Beach. Wat meteen opvalt zijn alle toppen van de tenten en de leuke lampjes verspreid over de hele camping. Alles ziet er erg mooi uit, zelfs het sanitairgebouw welke is overkapt met een mooie tent-overkapping en ook hier vind je de gezellige lampjes. Een goede eerste indruk!

In het midden van het terrein staat een huis wat ook gelijk de receptie is. Ernaast staat een leuke foodtruck, er is een terras en een gezellig stuk overdekt terras. Je kunt hier een drankje drinken of (avond)eten. We checken in en krijgen het nummer van de tent en een slot om deze af te sluiten: de bell tent nummer 13 is voor ons! Met houtsnippers zijn er looppaden gemaakt op de glamping en zo lopen we naar onze tent toe.

De glamping tent staat op een houten vlonder en hierop is ook nog plaats voor een fijn terras er staat een tafel met twee banken en binnenin de tent liggen strandstoelen die je kunt gebruiken. De tent is erg sfeervol en gezellig ingericht, hier hebben ze zeker wat aandacht aan besteedt. In het midden van de tent staat een fijn tweepersoonsbed en (we zijn met z’n drieën) er staan nog twee aparte eenpersoonsbedden in de tent. Ieder bed heeft een eigen tafeltje/nachtkastje en de tent beschikt over een klein keukentje. Zit je een hele week in de tent, dan is het erg fijn dat je (af en toe) zelf kunt koken of een ontbijtje klaar kan maken.

Nadat we zijn gesetteld en onze bedden hebben opgemaakt genieten we van het zonnetje op het terras bij de tent vanuit de strandstoelen. Om even bij te komen van de autorit en om foto’s te maken! Daarna sluiten we de tent af en wandelen we naar het strand.

Vanaf het campingterrein loop je zo naar het strand. Je kunt via de normale weg naar het strand lopen, maar ook via een pad door de duinen. Hier kozen wij voor en binnen 10 minuten hadden we een heel mooi uitzicht over de zee! Bij dit stuk van het strand vind je ook de lagune, waar Laguna Beach haar naam aan te danken heeft. We nemen een kijkje bij Paviljoen Laguna beach, waar een groep kinderen zich aan het klaarmaken is om met wetsuits en boards naar het water te gaan. Een leuke plek, en nog leuker dat je hier zoveel activiteiten aan zee kunt doen. Dit is echt een aanrader voor als je met kinderen op vakantie gaat. We wandelen verder over het strand, drinken een wijntje bij een strandtent en vervolgens wandelen we door de duinen weer terug naar onze tent.

‘s Avonds eten we een poké bowl bij de foodtruck op het terras op de glamping. Het was een beetje fris, maar wel lekker om buiten te zitten. Na het eten liepen we nog een rondje door de duinen en over de camping. Vanaf de hoge duinen hadden we een prachtig uitzicht over het terrein en alle tenten! In de avond is het erg sfeervol op de glamping, door alle lampjes die het hele terrein verlichten. Na de wandeling zaten we voor het slapen nog op het terras bij de tent en bestelden we een ontbijtje voor de volgende ochtend. Je kunt er online een ontbijtje bestellen en deze de volgende dag ophalen bij de receptie. Het koelde in de avond snel af, dus we waren bang dat het een koude nacht zou worden. Maar gelukkig was het in de tent aangenaam en waren de dekens lekker warm.

De volgende ochtend konden we ons opfrissen in het sanitairgebouw en haalden we ons ontbijtje (yoghurt met vers fruit en granola) op bij de receptie. We hebben heerlijk in het zonnetje ontbeten en daarna was het alweer tijd om onze spullen te pakken en uit te checken bij Laguna Beach. Na het uitchecken zijn we naar Bergen aan Zee gereden om daar te lunchen op het strand en in het stadje Bergen hebben we nog even gewinkeld. Beide plaatsjes zijn ongeveer een kwartier/half uur rijden vanaf de glamping.

Ons oordeel

We hebben even heerlijk kunnen uitwaaien aan zee en kunnen onthaasten op de glamping Laguna Beach. Het is een fijne locatie zo dichtbij zee en op de glamping hangt een fijne, rustige en gezellige sfeer. Wij waren er met 3 volwassenen, maar we denken dat het voor gezinnen met kinderen er nog leuker is. Het is een echte aanrader voor een glamping vakantie aan zee in eigen land voor deze zomer!

Wat kost een verblijf?

Een weekverblijf in een 4-persoons family bell tent bij Laguna Beach boek je vanaf €1600, een weekend vanaf €750. Hierbij zijn alle activiteiten inclusief.

Laguna Beach heeft nog verschillende plekken beschikbaar in juli en augustus, check www.lagunabeach.nu voor de beschikbaarheid!